Sportování v těhotenství

Je sport vhodný nebo se mu spíš v těhotenství vyhnout….?? Sport je důležitý nejen v období těhotenství, ale také mimo něj. Sportovní aktivity nejsou během těhotenství zakázané, ale vždy s ohledem na zdravotní a psychický stav nastávající maminky. Když je žena zvyklá na fyzickou aktivitu před otěhotněním nemusí s ní přestávat ani během fyziologického těhotenství, avšak s přihlédnutím na rostoucí bříško.
Pokud však žena necvičila před otěhotněním, není vhodné s tím začínat v období, kdy už těhotná je. Nevhodné je i snižování tělesné hmotnosti…S tím maminky prosím počkejte po porodu! A nezoufejte! Miminko vám s úbytek váhy jisto jistě pomůže. Kojení je totiž zázračné!


Rekonvalescence po porodu je pro pohybově aktivní ženu snazší, protože tělo si pamatuje svůj stav a chce se zpět do něj vrátit.
Sportem si udržíme dobrou náladu vlivem vyplavování endorfinů a jistý standard vlastní fyzické kondice, která je pro těhotenství a samotný porod vhodná. Btw. Víte, že když vaše miminko vypije 1ml mateřského mlíčka je to jako kdybyste spálila 4kj?!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *